Tuesday, August 16, 2016

DETOX BADAN DENGAN SHAKLEE

DETOX BADAN DENGAN SHAKLEE



Alhamdulillah berjaya habiskan 7 hari detox challenge shaklee. Memang mencabar. Tapi saya x de la healing crisis teruk seperti orang lain sebab saya dah train badan 3-4 hari awal sebab x nak bagi badan terkejut kalau buat full detox terus. Apa result yg saya dapat lepas 7 hari detox? Alhamdullilah weight loss 1.3 kg (berat kembali pada zaman muda dan bujang dulu) dan total inch loss 2.3 in.

Kenapa saya join program detox shaklee nie?? Sebab utama adalah saya nak sihat. Nak buang segala toksin serta lemak degil dalam badan nie. Saya ada masalah kolestrol tinggi dan perut buncit jadi saya perlu bersihkan dulu segala toksin dan agen perosak dalam badan. Kena cegah awal sebelum terlambat. Selepas 7 hari program nie, memang saya bernekad untuk teruskan eat clean dengan menu sihat. Siap buat jadual mingguan lagi menu sihat saya dan suami.

Dalam entri saya kali nie, saya akan kongsikan beberapa perkara:

a. Elakkan diet yoyo
b. Program detox SHAKLEE
c. Kelebihan set supplemen detox shaklee


1.ELAKKAN DIET YOYO

Secara mudahnya diet bermakna memilih pemakanan, agar makanan yang diambil cukup memenuhi keperluan seharian dari segi nutrisi dan kalorinya. Berdiet bermakna tidak mengambil makanan secara berlebihan atau berkurangan. Orang berdiet untuk menurunkan berat badan tidak seharusnya berlapar atau mengurangkan nutrisi makanan tetapi sebaliknya hanya makan sedikit setiap kali makan. Orang yang silap berdiet mungkin akan mengalami masalah kekacauan metabolisme dan ada pula yang mengalami ketidakseimbangan hormon dalam badan.

Kita perlu tahu tujuan apa kita ingin mengurangkan berat badan. Ini kerana, apabila kita sudah capai berat badan yang diidamkan, kemudian selepas itu berat badan akan meningkat semula dalam masa yang singkat. Kemudian, berusaha untuk kurus semula dan kembali kepada berat asal. Fenomena inilah yang dinamakan diet yoyo.




2. PROGRAM DETOX SHAKLEE

Detox merupakan proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detox sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Detox dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.

Apa itu Toksin? Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita. Adalah mustahil bagi anda untuk mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja samaada dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman yang kita ambil. Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan oleh tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.




Bagi anda yang nak menurunkan berat badan, kulit bermasalah, perut buncit, adalah lebih baik anda melalui proses detox dahulu bagi mengeluarkan segala toksin serta lemak degil di dalam badan bagi memudahkan penyerapan vitamin lain. Kenapa perlu mengikuti program detox shaklee?

i. Program Detox Shaklee adalah menyeluruh dan komprehensif dilengkapi dengan nutrisi serta senaman
ii. Program Detox Shaklee membantu anda mendapat berat badan idaman


iii. Program Detox Shaklee membantu anda elakkan kesan yo-yo
iv. Program Detox Shaklee membantu anda kurangkan inci
v. Program Detox Shaklee membantu singkirkan toksin dan lemak degil melalui hati, usus dan darah


3. KELEBIHAN SET DETOX SHAKLEE



1. Herblax

Herb Lax mengandungui daun senna yag berfungsi untuk mengelakkan sembelit kerana sangat bagus untuk kesihatan usus dan lancarkan sistem pencernaan. Semasa Detox Program, usus yang sesak dengan toksin dan bahan lain yang menyekat pergerakan usus akan cuba disingkirkan.

2. Pepermint ginger plus

Selain pudina dan halia, dalam Peppermint Ginger Plus juga ada jintan manis dan bunga lawang yang nyaman dan melegakan perut. Kandungan dalam supplemen ini mengurangkan angin di usus dan perut dan melancarkan proses penghadaman

3. Alfafa

Daun Alfalfa tinggi nutrien kerana akarnya yang panjang dan dalam, dapat menyerap pelbagai mineral. Alfalfa membantu melawan keasidan ( asid ) yang terjadi akibat toksin yang berlebihan dalam badan dan turut membantu menurunkan berat badan.

4. DTX Complex

DTX Shaklee mengandungi milk thistle. Milk thistle ni memang sejak turun temurun digunakan secara semulajadi untuk detox hati dan terkenal sebagai TONIK HATI. Hati adalah organ utama untuk detokfikasi. Namun kalau dah diselaputi lemak, macam hati ayam tu, penat dia nak kerja. DTX membantu menyingkirkan toksin dari hati dengn lebih efisyen dan merangsang pertumbuhan semula hati yang rosak.

5. Vivik

Vivix diformulakan dengan anggur Muscadine. Anggur Muscadine adalah sejenis polyphenol yang tinggi antioksida dan energy booster yg sangat hebat. Semasa detox, Vivix membantu memberi tenaga pada sel untuk membaik pulih kesan toksin yang merosakkan badan dan beri tenaga untuk menyahtoksin dengan lebih efisyen.



Kepada anda yang inginkan menurunkan berat badan, nak sihat, kulit cantik serta kurangkan perut buncit, saya sangat sarankan untuk mengikuti program detox shaklee. Coaching dan menu detox akan disediakan. Memang sangat berbaloi. Tetapi, ingin dapatkan hasil yang positif memang perlu bertahan dan berdisiplin.

Dengan pembelian set detox shaklee, akan mendapat keahlian percuma dan mendapat bonus. Dapatkan segera dengan hubungi saya di 0198185672.


# jutawan sihat
# whatsapp 0198185672 (rohaya)
# shaklee bintulu

No comments:

Post a Comment