Saturday, August 27, 2016

MINYAK IKAN UNTUK KESIHATAN

Bila dengar minyak ikan, ape korang terlintas dalam fikiran? Makanan yang berbau hanyir dan apa kaitan dengan kesihatan?

Minyak ikan mengandungi asid lemak yg banyak khasiatnya. Tak semua lemak yang kita makan nie semua nya tidak elok untuk kesihatan. Contohnya minyak ikan yang membekalkan Omega 3. Asid lemak yang diperlukan tubuh kita terbahagi kepada dua: Omega-6 EFAs and Omega-3 EFAS. Omega-6 boleh diperolehi dari minyak sayuran manakala Omega-3 dari minyak ikan dan beberapa minyak lain.

Pengambilan Omega 3 dan Omega 6 nie kena seimbang tau. Kalau dua2 nie tak seimbang boleh mengundang kepada penyakit kronik jugak.





Omega 3 tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Jadi, memang perlukan Omega 3 dari pemakanan seperti ikan laut (tenggiri, salmon, tuna, sardin dan sbgnya). Omega 3 yang mengandungi tinggi EPA dan DHA nie terbukti penting untuk melindungi hati, sistem kardiovaskular serta kesihatan otak.

Saya kongsikan kelebihan Omega Guard shaklee yang mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak








Minyak ikan terbaik di dunia


Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun.Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan sebagainya. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan logam berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmuim, dioksin dan PCB

Kalau korang ade masalah lemah ingatan, kolestrol tinggi, untuk kesihatan otak anak2, masalah sendi memang memerlukan Omega 3 nie.

Boleh whatsapp saya untuk tempahan omega guard shaklee


# pengedar shaklee bintulu_0198185672
# rohayakamarul@blogspot.com
# page:@rohayakamarul87

No comments:

Post a Comment