Monday, August 15, 2016

SET SENDI SIHAT SHAKLEE

SET SENDI SIHAT SHAKLEE

Alhamdulillah customer repeat order Collagen Powder Shaklee untuk sakit sendi lutut beliau. Setelah beberapa kali consume collagen powder serta omega dan ostematrix, sakit lutut beliau makin berkurangan. Turun naik tangga dah x sakit seperti dulu. Solat pun dah hampir dapat solat seperti biasa. Beliau masih lagi dalam process recover. Sy doakan beliau konsisten makan set sendi shaklee untuk dapat kesan yang sangat positif dan boleh solat seperti biasa tanpa rasa sakit lutut lagi..

Dengan pengalaman customer saya yg makin pulih dengan pengambilan set sendi shaklee, saya ingin kongsikan bersama apa itu sakit sendi dan bagaimana shaklee dapat membantu.

KENAPA BOLEH SENDI SAKIT??
Jom kita kenali ape itu sendi dan bagaimana ia boleh bawa kepada kesakitan



Sendi terbentuk apabila 2 atau lebih tulang bertemu dan ianya berfungsi untuk melicinkan pergerakan. Sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali, jari kaki dan tangan.

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.


Kesakitan juga mungkin berpunca daripada lapisan tisu luaran, otot, ligamen atau pangkal saraf. Kesakitan yang kecil mungkin disebabkan oleh terseliuh atau ligamen atau otot yang terkoyak sedikit. Hal ini terjadi disebabkan oleh aktiviti yang berat seperti mengangkat berat, postur badan yang tidak elok, kecederaan atau pergerakan tidak betul serta berat badan berlebihan.

Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
1. Sakit pada sendi yang terlibat.
2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
4. Adanya pembesaran tulang sendi.







APA KELEBIHAN SET SENDI SHAKLEE??

Set sendi shaklee terdiri daripada Collagen Powder, Omega Guard serta Ostematrik. Kelebihan setiap jenis supplemen adalah seperti di bawah:









Insyaallah dengan pengambilan supplemen set sendi shaklee, dapat membantu anda untuk kembali sihat dan dapat menjalankan aktiviti tanpa sakit sendi lagi.





Bulan nie ada promosi Ostematrik tau. beli 2 botol less 5%. beli 6 botol dapt free 1 botol lagi

Nak tau lagi details dan jugak ingin tempah set sendi shaklee, boleh whatsapp saya, rohaya di 0198185672


No comments:

Post a Comment